Čerstvě narozené dítě má už zkušenost s vodou. Tentokrát jsme nechali odborníky z muzea s jejich materialy, aby se žáky 8. a 9. ročníků bádali o vodě oni.
Voda jako základ života, voda jako krajinotvorný prvek ve všech jejích podobách, voda jako živel i zkrocená, sloužící lidem. Expozice nabízela nespočet lidských úhlů pohledu na vodu v krajině, v řekách, v životě.
Hra na Havárii, kdy bylo třeba vyloučit méně důležité provozy ve společenství městečka nebo uvědomění si jakási část lidstva zeměkoule žízní jako část jejich skupiny byly zážitky nikoli dobré, ale hluboké procento.
Přijetí skutečnosti, že oni jako čtyřicátníci budou na území ČR řešit akutní nedostatek pitné vody , se žákům zdá tak nereálný, že o něm nelze ani diskutovat. :-(
Praktická dovednost přečerpávání vody (model vodojemu) se jim jistě bude hodit i když vědomosti o spojených nádobách zapřeli jako jeden muž a to učitele fyziky zamrzí (Cimrmanovo pomněnky a zapomněnky prostě platí) …..
…ani expozice fotosyntézy (bez výkladu málo vypovídající, opět tam dominuje názor, že květiny mají pracovní smlouvu s lidmi a vyrábějí jim kyslík na objednávku) a traktorů nebyla bezvýznamná.
Výhled na Prahu ze střechy muzea mnohé žáky zaujal a doporučila bych i pro zahraniční návštěvníky Prahy, uvědomujeme si, že vstup do muzea je zdarma.
Napsala Hana Kozelková