Začátek školního roku v osmé třídě základní školy, to je začátek výuky chemie, jednoho z přírodovědných předmětů, který dává malým človýčkům nahlédnout do složitých vztahů fungování Vesmíru.
A ten se letos nevydařil. Paní učitelka Kozelková s nechodící sádrou na noze do školy jen posílala přípravy. To je pro vytvoření motivace k novému předmětu málo. Ale teď na konci roku je ideální šance pro nápravu.
Část žáků druhého stupně cestuje po Evropě a část by měla sedět ve škole a zažívat prohlubující výuku určenou jen “pospojovaným třídám”, kde vůle k učení moc není. Exkurze, praxe, místa, kde se s “Vodou” úvodním tématem chemie osmé třídy přímo pracuje a na něj navazují mezipředmětové vztahy fyziky, zeměpisu a biologie, to je výuka, po které se v 21. století volá.
A tak naši osmáci se svými vyučujícími přírodovědných předmětů vyrazili společně do Stromovky, Národního zemědělského muzea a Staré čistírny odpadních vod s odbornými výklady a podpůrnými materiály tak, aby si odnesli ucelené zážitky o místě, funkci i užitečnosti v kontextu historického vývoje i dnešního významu. Jejich vlastní badatelská činnost byla zaznamenána na školních digitálních měřidlech a bude dále v hodinách informatiky vyhodnocena.
Napsali KaKoSe